Örebro's Hiphop

Ja, vad har vi i örebro att vara stolta över.
folk inom hiphopen som kommit långt.

finns säkert många innan min tid därför ska ni inte ta detta super seriöst och aggra som in i helvete.

Men en kille som verkade lägga ner ett tag efter ja nu minns jag inte ifall det var ett mixtape eller en skiva haha men ja haha det är kodie. Han håller på att komma tillbaka igen. När man slutade höra musik av honom blev jag ganska så ledsen eftersom dels han var lite av en inspirationskälla för mig i början då jag började rappa. Plus att är man inte från STHLM/GÖTEBORG/MALMÖ är det lite svårare att ta sig in i ringen. Men det gjorde han och sen blev det tyst. Men nu verkar det som slagen jobbar sig underifrån i ringen då han kliver upp igen.

vi har även en av sveriges GRYMMASTE DANSARE. eve, för grym. Jag har inte sätt henne dansa så jätte mycket hiphop men dancehall. Men alltid lika förundrad när hennes små tjejer uppträder, hon lär även ut dancehall och så i vivalla tror jag. Ni borde checka henne när ni är i örebro faktiskt.

sen har vi den wacka sidan, med folk som leker kända,leker souljaboy och ljuger.
räknas det ens som hiphop?

men annars tycker jag att hiphopen i örebro har stigit jävligt mycket de senaste åren. förut var det mer en rockstad. hiphopen är dock fortfarande inte helt accepterad som kultur bland det svenska folket vilket är synd. dom försöker kväva någonting som skulle kunna göra musik-revulution. punkt.


annars har jag rensat datorn nu, packat lite granna faktiskt. måste fortsätta..
ska lägga in två noveller lite senare.
kan ni börja komentera jävla sopor?
jag lottar ut 30 000 va med i tävlingen. allt du behöver göra är att läsa denna blogg i 54 år sen ser vi vem som höll sig och så lottar jag ut priset. tjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0